گروه اقتصادی: با گذشت چند هفته از آغاز بازرسی کیفیت نان، وضعیت آرد و نان بهبود محسوسی نداشته اما مسئولان از تغییر متولی رسیدگی به تخلفات آرد و نان خبر می‌دهند.

نان

نیمه مهر ماه امسال عباس قبادی، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از آغاز بازرسی کیفیت آرد و نان خبر داد و وعده کرد که ظرف یک هفته کیفیت آرد در 80 درصد نانوایی‌های تهران بهبود یابد. اما اکنون با گذشت چند هفته از این وعده نه تنها کیفیت نان بهبود نیافته بلکه باز هم کیفیت، حلقه گمشده بازار آرد و نان است.

نابسامانی کیفیت نان موجب شده تا مشاجره مصرف‌کنندگان و نانوایان تداوم یابد. درحالی‌که هنوز هم نانوایان، آرد نامرغوب را عامل افت کیفیت و افزایش ضایعات نان قلمداد می‌کنند، میزان تخلفات قیمتی در انواع نان کنجدی نیز رشد چشمگیری داشته است.

در این شرایط، معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان از تغییر متولی بازرسی و نظارت آرد و نان خبر داده و اعلام کرده است که این سازمان مسئول رسیدگی به تخلفات آرد و نان شده است.

جواد تقوی رسیدگی به تخلفات و جرایم و تعزیرات نان را مطابق فصل هشتم قانون نظام صنفی، همانند رسیدگی به تخلفات سایر کالاها و خدمات دانسته که توسط سازمان حمایت و از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

کد خبر 149553
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز